diff --git a/App/Assets/Scripts/Draggable.cs b/App/Assets/Scripts/Draggable.cs
index ec7d6d9ca9c8152002d9e72215d859f72bb4d502..67451e6db027c2f14f94d514959cd7b2327b955b 100644
--- a/App/Assets/Scripts/Draggable.cs
+++ b/App/Assets/Scripts/Draggable.cs
@@ -75,6 +75,8 @@ public class Draggable : MonoBehaviour
 		// clic sur un pion d'un autre joueur
 		//		Debug.Log("id joueur pion: " + pion.get_ID_joueur() + ", id tour dans client: " + client.get_ID_tour());
 		int idCase;
+
+		if (client.id_Joueur_In_Game - 1 != client.get_ID_tour()) { return; }
 		
 		if (pion.get_ID_joueur() != client.get_ID_tour() + 1)
 		{
diff --git a/App/Assets/Scripts/Joueur.cs b/App/Assets/Scripts/Joueur.cs
index 776a196e099727c70b32b0caf8b385a074ad691c..814e0315fda9520fba2c35d56cf53812745d5e93 100644
--- a/App/Assets/Scripts/Joueur.cs
+++ b/App/Assets/Scripts/Joueur.cs
@@ -205,7 +205,7 @@ public class Joueur : MonoBehaviour
 	{
 		// if it is not this player's turn disable the dice button
 		float[] timerInfo = client.getTimerInfo(ID_joueur-1);
-		if (client.id_Joueur_In_Game - 1 != client.get_ID_tour() || hasChosen || timerInfo[0] == 2.0f)
+		if ((client.id_Joueur_In_Game - 1 != client.get_ID_tour() && client.get_ID_tour() + 1 != ID_joueur) || hasChosen || timerInfo[0] == 2.0f)
 		{
 			choiceButton.interactable = false;
 		}
@@ -213,7 +213,7 @@ public class Joueur : MonoBehaviour
 		{
 			choiceButton.interactable = true;
 		}
-		if (client.id_Joueur_In_Game - 1 == client.get_ID_tour() && gameStarted)
+		if (client.id_Joueur_In_Game - 1 == client.get_ID_tour() && gameStarted && client.get_ID_tour() + 1 == ID_joueur)
 		{
 			choiceButton.gameObject.SetActive(true);
 		}